Showing posts with label Peribadi. Show all posts
Showing posts with label Peribadi. Show all posts

Thursday, March 11, 2010

Kembali Update ~~

Hampir 4bulan x update ini blog, akan aku update semula blog ini, agak kesibukkan sikit.. :D
MySpace

Friday, October 30, 2009

Aktiviti Diujung Minggu

Erm. Esok aku nak pie tengok wayang, member baik aku ajak tengok. Erm, movie ape eh yang menarik tok ditgk lagi, banyak yang aku dah tengok dalam bulan nie, antaranya Papadom, Surrogates, pandorom,Cloudy With A Chance Of Meatballs. Semuanya memang menarik. Kalau ada movie menarik esok aku akan gtau untuk petunjuk korang. hahaha

Sekarang nie musim hujan, dalam minggu nie ramalan kaji cuaca hujan lebat setiap petang di KL, aku punya dada pun senak dibuatnya. Dah 2 minggu aku demam, tak sedap badan je, x selesa rasanya. Kalau dah datang demamnya, memang teruk aku dikejakannya, adei!! Tlg Tlg, huhu
Sabtu nie, aku akan berangkat ke Batu gajah, pergi majlis rakan sekerja aku, pada mulanya 2 orang je nak pergi, akhirnya sampai 3 kereta nak pergi, tue pun macam ada lagi nak ikut, haha. Selepas dah kenyang, dan muak tengok pengantin, destinasi seterusnya ke pulau pangkor seperti dalam perancangan. Pergi balik hari je sebab hari ahad aku BzZz!!!

Hari ahad nie ada majlis doa selamat untuk parent aku, diorang nak pergi menunaikan rukun islam yang terakhir, menunaikan haji. Memang majlis besar-besaran rasanya, jemputan hampir 500 orang tak termasuk bini,anak,kawan. Biasanya rakyat malaysia ni baik2 orangnya,haha.

Sunday, October 18, 2009

Happy Deepavalli

Deepavalli
HAPPY DEEPAVALLI UNTUK SEMUA KAUM INDIA DI MALAYSIA

Thursday, October 15, 2009

Anggota Baru di Pejabat Aku

Minggu lepas, ada anggota baru yang akan mula Training untuk beberapa bulan sebelum di Comfirmkan untuk menjadi anggota yang betul-betul berkebolehan untuk mengoperat segala sistem yang ada didalam bilik kawalan aku.

Nama anggota baru nie - Mohammad Zaharin, duduk di Cheras, telah pun berkahwin dan mempunyai anak seorang, pengalaman sebelum nie pernah berkerja di Highway Matramac, masuk ke SMART selepas Matramac menukar pengurusannya.

Thursday, October 8, 2009

Bulan Kenduri Kahwin


Dalam bulan nie, memang aku kesibukkan dengan majlis-majlis perkahwinan rakan-rakan aku dihujung minggu.

Pada 27 Sept lalu, rakan sekelas aku Aemy melangsungkan perkahwinannya dan menamatkan zaman anak daranya. Aku dapat tau Aemy nie kahwin pun last minit. Kenduri majlis perkahwinan ini diadakan diMasjid Pandan Indah. Aku sampai lewat tapi tepat 4.00pm waktu majlis nak tutup, haha, makanan pun dah habis, sedih giler beb.

Seterusnya pada 3 Okt lepas, seorang lagi rakan aku nama nya Razif a.k.a Otai, tapi bukan satu kelas la, kawan lepak2 masa keboringan di zaman bujang hehe. kad Jemputan member aku nie memang ikut peredaran zaman, ikut SMS je. Kenduri majlis dilangsungkan di rumah barunya di Bandar Makhota Cheras, Sg Long Kajang.

Gambar perkahwinan kedua2 majlis perkahwinan nie insyallah, nanti akan aku uploadkan. Buat masa nie masih belum ada gambar-gambarnya.

Masih ada 2 lagi majlis perkahwinan yang belum pergi. Yang pertama Harfidzul a.k.a Ajoy2 yang akan adakan perkahwinannya pada 25Okt, dekat KL sahaja berdekatan perpustakaan negara di Dewan Tun Hamdan Sheikh tahir, JT Razak. Kawan aku nie bekas rakan sekerja aku, dia sekarang kerja sebagai pembantu makmal, tue yang terus kawin lepas dapat kerajaan, terjamin hidup.

Seorang lagi nie kawan sekerja aku jugak, antara peronda yang rapat dengan aku di pejabat. Namanya Zul bin Manan a.k.a Zul, kawan aku nie akan tamatkan zaman bujangnya hujung bulan nie 31Okt (Sebelah Wanita) diadakan di Batu Gajah, Perak & 7Nov (Sebelah Lelaki) pula akan dilangsungkan di Kampung Medan, Selangor.

Dengan itu, aku ingin mengucapkan SELAMAT PENGANTIN BARU kepada keempat-empat kawan aku nie. SEMOGA BERBAHAGIA SAMPAI KE ANAK CUCU. Emm, kalau tanya bila aku nak kahwin pulak, tunggu kad jemputannya sahaja, hihihi, masih belum ready lagi nak tamatkan zaman bujang nie.

Friday, September 25, 2009

Duet Raya


Tahun Nie Satu Sen Duet raya pun tak dapat, Huhu. Skarang nie duet aku pulak yang kena keluar, ish3, cepat betul masa berjalan. Hahaha.

IKTIBAR

Kempunan Lemang!!

Hari ini merupakan hari ke-6 kita menyambut hari raya. Aku masih belum dapat merasa lemang. Mengidam pulak rasanya, parent aku ada beli masa petang raya, tapi lemangnya 2face, sebelah masak sebelah tak masak. Sakit hati dibuatnya, sapo lah yang menjual agaknya, nak jual tue biarlah beradap sikitkan. Akhirnya kempunan aku. Huhuhu. Tengok gambar lemang kat sebelah ini, terliur asanya, hahaha. Tapi takpe sekarang nie musim OPEN HOUSE, aku akan bedal pepuas lemang nie. Semalam pukul 5.00 aku pie Taman Dagang Ampang, rumah member aku, nie Open house pertama aku pergi untuk raya kali ini, puas hati jugak la masakan dia, yang pasti ada kek setiap tahun la. Tue yang aku takkan terlepas datang walaupun tengah bekerja, aku pie terbang sekejap. Hehehe. Cuma tak puas makan je, kena cepat2, tak boleh lama2 lepak. Sabtu nie, aku dah ada 2,3 rumah nak pie OPEN HOUSE, tak termasuk rumah sedara mara lagi. Memang kenyang la perut dalam sebulan nie. Hehehe

Monday, September 21, 2009

Program hari Raya

Hari Raya ke 2 nie, aku menyambutnya di Pejabat aku sepanjang hari, 24 jam kena keja, huhu, cari duit poket lebih kena la rajin2 keja, haha

Semalam hari raya pertama macam biasa dalam family aku, mesti ronda2 satu KL nie, menziarahi sedara2 aku. Memang itu program biasa setiap kali hari raya. Selepas dah solat hari raya, aku sekeluarga mesti pergi bangsar, rumah makcik aku. Kat Sana semua kaum keluarga aku akan berkumpul untuk pergi ke selayang, rumah adik nenek aku. Kat Selayang tue memang banyak keluarga aku, so sepanjang hari la ronda2 sana.

Hari raya kedua, baru la seluruh keluarga aku balik kampung dekat melaka, cuma aku sahaja tak dapat pergi, kena menjalankan tugas memastikan KL nie selamat dari Banjir.

Selamat Hari Raya Aidilfitri


Salam Sejahtera,
Sempena bulan yg mulia ni, saya ingin mengucapkan Selamat hari Raya AidilFitri kepada semua rakan2,pengunjung blog ini & semua yang mengenali diri saya. Maaf Zahir Batin jika tersilap dan salah. Kepada yg balik kampung tue, berhati2 sepanjang perjalanan, semoga perjalanan pergi dan balik kita selamat.

Wednesday, September 16, 2009

Externel Hard disk buat Hal

Nasib aku agak menyedihkan hari nie, Hard Disk aku yang penuh dengan macam2 didalammya dah mula buat hal. Cepat BzZz, lambat baca, lepas tue bila dah terlalu BzZz, automatik hard disk aku tak dapat dibaca lagi. Memang Merunsingkan otak aku, tak tahu lagi apa puncanya!! Huhu

Saturday, August 22, 2009

Sahur !!

Puasa pertama nie sampai la Puasa ketiga, aku bersahur di pejabat. Terpaksa la sahur awal, bawa bekalan dari rumah, lambat makan kang takut basi pulak. Hahaha. Hari ini aku bersahur nasi lauk ayam masak kicap ngan sambal telur.









Rakan sekerja aku pulak masak kat pejabat nie, masak nasi ngan sambal ikan bilis aje!! Cukup la kan, yang penting bersahur.

Ibn Umar ra, meriwayatkan bahawa Rasulallah SAW bersabda :
" Sesungguhnya Allah dan para Malaikatnya mengirim rahmat ke atas mereka yang memakan sahur "

Saturday, August 15, 2009

1 & 2 Ogos Kursus Team Building

Dah Lambat rasanya Upload Gambar2 nie, tapi nak buat macam mana, gambar2 nie semua baru je dapat. Hahaha. Beberapa kenangan bersama rakan2 sepanjang Kursus Team Building di Resort Hill,Pahang.Jam 0705 pada mulanya harus bergerak dari pejabat ikut dalam jadual, tapi bas yang ada buat hal pulak, Ekon tak ada, semput pulak tue, jadi terpaksa bergerak jam 0830, terlewat la jadinya kerana terpaksa tunggu bas yang baru.
Sampai sahaja, pembahagian anggota rumah dibagi, aku jadi leader untuk rumah aku, aku kena la pegang kunci, takut jugak aku, aku pelupa sikit sejak kebelakangan ini. Tapi syukur, aku berjaya pegang amanah yang diberikan. Satu rumah ada 4 orang, 3 rakan yang lain dalam rumah aku Abang Mail, Abang Z ngan member baik aku yang hensem En Qaiyum.

Kemudian, semua terus ke dewan untuk aktiviti pertama iaitu pembahagian kumpulan, aku dalam kumpulan 4, nampaknya nasib aku malang kot, aku jadi Ketua dalam kumpulan ini. Kami perkenalkan kumpulan kami Seriang!! yang bermaksud kumpulan yang sentiasa gembira, bersatu & bersama.

Sepanjang Dua hari disana macam2 aktiviti ada, kretiviti dalam mencipta logo baru untuk SMART dan macam2 la, Yang paling menyerlah dalam Aktiviti hilangkan Stress, dimana ketidakpuashati staff terhadap syarikat boleh diluahkan, tapi aku dah tau sebenarnya tujuan disebalik aktiviti ini, akhirnya kita harus sedar siapalah diri kita ini iaitu pekerja biasa sahaja.

Pada belah petang ada aktiviti padang, memang enjoy la gak, kena masukkan tali yang diikat bulat ke dalam baldi, tukang tarik semuanya kena ikat mata, kemudian tarik baldi tue sampai ke garisan penamat dengan arahan orang dibelakang [kapten]. Tujuan aktiviti nie lebih untuk menunjukkan semangat sepasukan. Aktiviti padang nie tamat jam 1800 petang. Bolehlah rehat panjang sikit sebab aktiviti malam mula jam 2030.
Apa yang aku rasa kurang menarik disini ialah masakannya. Makan dekat resort nie, dari pagi sampai ke malam sama sahaja masakannya.
Tapi bedal je lah, kang lapar pulak. Hahaha.

Gambar diatas nie dari kanan Qaiyum, Aku, Abang Mail ngan Usnizan. Baru lepas makan malam masa nie, perut semua kenyang, so lepak tepi kolam sambil borak2 yang tak berfaedah tapi bukan mengutuk la erk!! hahaha. Waktu malam sini memang best, sejuk je, nyamuk pun tarak, selesa betul tidur, sampai nak bangun pun liat.

Gambar yang penuh nostalgia, walaupun kursus ini hanya 2 hari sahaja, tetapi ia berakhir dengan penuh bermakna untuk menjadikan seseorang itu lebih berkeyakinan dan meluahkan sebarang permasalahan, Stress dan sebagainya dengan cara yang betul supaya segala bebanan didalam diri yang dikumpul dapat diselesaikan sebaiknya. Kursus ini berakhir jam 1230, dan bergerak pulang ke SMART jam 1300.

Wednesday, August 5, 2009

Pejabatku!!

Aku baru sahaja menjalani kursus Jati Diri. Jadi sebelum kita nak menyalahkan orang, renungkan ini dulu. Ini la warna warni di pejabat kita.

- Ada lelaki & ada wanita

- Ada yang pura2 rajin & ada yang bersantai

- Ada yang pengampu & ada yang pak turut

- Ada yang main games & yang tidur

- Ada yang suka marah2 & yang stress

- Ada yang suka gosip & yang suka jalan2

- Ada yang suka merosakkan harta pejabat & ada yang suka ulang alik ambil minum

- Ada pujian & makian

- Ada yang ceria & yang boring

-Tapi katanya "We're a team"

-So be fun , enjoy your time , your work & achieve the best


Apa2 pun keja tu satu IBADAH kan kan kan!


SELAMAT BERTUGAS KAWAN2 !!!

Tuesday, August 4, 2009

Pakcik Usop (x-jiran meninggal dunia)

Rakan baik ayah aku dan juga merupakan jiran aku semasa tinggal di Cochrane (Bulatan Kg Pandan) telah kembali ke rahmatullah pada minggu lepas.

Aku panggil pak cik usop sahaja (nama panggilan mesra di kalangan penduduk cochrane). Allayarham seorang yang baik hati, sentiasa prihatin masalah penduduk. Bila ada majlis yang diadakan penduduk, beliau sentiasa bersama, tak pernah miss la.

Allayarham meninggal disebabkan sakit kronik - Strok, barah & Kansel.

Saturday, August 1, 2009

KL Sesak betul hari ini!!

Dari pagi sampai la ke malam. Sesak betul kenderaan hari ini, ingatkan ada kemalangan ke,Event kat pusat bandar ke, rupanya ada sekatan jalan raya. Tak paham betul aku, hari jumaat buat benda tak faedah nie. Punca sekatan disebabkan esok (1ogos) ada demontrasi. Kalau ye pun nak buat sekatan jangan la masa peak hour, menyusahkan orang ramai je, kawal je la orang demontrasi tue, nak buat apa pie sekat2. Hampeh tol!!

Wednesday, July 29, 2009

Bowling LLM 2009 (Ampang Bowling,Kajang)

Tgh Cari bola ke Bang?? (Kamaruszaman)

Pada 25&26 pihak Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) telah mengadakan perlawanan antara highway untuk tahun 2009 di Ampang Bowling,Kajang. Tahun nie aku tak dapat sertai, sedih juga rasa, aku gagal dalam pemilihan semasa perlawanan persahabatan SMART-JPS di Hotel Flamingo.

Pemain handalan SMART (Hairon Omar)

Heroin SMART, dengan gaya yang tersendiri (Kak Elly)

Kedudukan SMART dari keseluruhan Highway yang bertanding di ranking ke-18, Percubaan ke2 dari SMART untuk tahun 2009, akan datang 2010, Insyallah akan dapat kedudukan lebih baik.

Beri perhatian sepenuhnya, harap2 STRIKE la tue..Hehe (En Darassalam)

GMO SMART En Fuad, bersiap sedia untuk saingan VIP

En Mustafi, Walaupun tak main, tapi dia dapat hadiah, Hahaha!! Tak tahu kategori apa

Jangan memain dengan balingan 2 orang nie, memang gempaq (En Amir & Mohd Noor)

Sunday, July 26, 2009

Taman Tasik Ampang Hilir

Lokasi baru, Taman Tasik Ampang Hilir. Ia sesuai untuk sapa2 yang suka joging, jalan2 cuci mata. Aku baru pergi semalam, tengok2 macam tak beberapa siap lagi, banyak lagi kawasan yang dalam pembaikkan. Pokok2 pun tak besar lagi, jadi memang panas la. Aku dipahamkan dah 2 bulan kot taman dibuka untuk orang ramai. Taman nie betul2 tepi haiway MRR2, Kalau sesaje jalan kat MRR2 tue, memang nampak la taman nie, dari jauh dah nampak dewan serbaguna warna kuning.

Bagi yang kaki joging tue, taman nie tak la besar sangat, kalau nak betul2 fitness, buat la 2,3 pusingan, baru layan!! Lokasi taman permainan pun macam banyak, boleh la sape2 ada anak tue, beriadah disini.

Wednesday, July 1, 2009

Tinggal Kenangan !!

Hari Ahad yang lepas 28/06/09 ialah hari terakhir bagi rakan aku nie berkerja di SMART.

Beliau antara pekerja terawal yang bertugas di dalam bilik kawalan SMART, kini yang tinggal yang 2 orang orang lama. Yang lain adalah anggota baru. Beliau adalah pekerja yang ke-8 berhenti kerja di SMART sebagai Controller.

Difahamkan, Rakan aku nie, akan sambung belajar di UNIKL dalam bidang kapal terbang. Memang pandai dia nie, Hahaha..

Jadi, semoga beliau akan berjaya nanti dan jangan lupa rakan-rakan di SMART.