Saturday, August 15, 2009

1 & 2 Ogos Kursus Team Building

Dah Lambat rasanya Upload Gambar2 nie, tapi nak buat macam mana, gambar2 nie semua baru je dapat. Hahaha. Beberapa kenangan bersama rakan2 sepanjang Kursus Team Building di Resort Hill,Pahang.Jam 0705 pada mulanya harus bergerak dari pejabat ikut dalam jadual, tapi bas yang ada buat hal pulak, Ekon tak ada, semput pulak tue, jadi terpaksa bergerak jam 0830, terlewat la jadinya kerana terpaksa tunggu bas yang baru.
Sampai sahaja, pembahagian anggota rumah dibagi, aku jadi leader untuk rumah aku, aku kena la pegang kunci, takut jugak aku, aku pelupa sikit sejak kebelakangan ini. Tapi syukur, aku berjaya pegang amanah yang diberikan. Satu rumah ada 4 orang, 3 rakan yang lain dalam rumah aku Abang Mail, Abang Z ngan member baik aku yang hensem En Qaiyum.

Kemudian, semua terus ke dewan untuk aktiviti pertama iaitu pembahagian kumpulan, aku dalam kumpulan 4, nampaknya nasib aku malang kot, aku jadi Ketua dalam kumpulan ini. Kami perkenalkan kumpulan kami Seriang!! yang bermaksud kumpulan yang sentiasa gembira, bersatu & bersama.

Sepanjang Dua hari disana macam2 aktiviti ada, kretiviti dalam mencipta logo baru untuk SMART dan macam2 la, Yang paling menyerlah dalam Aktiviti hilangkan Stress, dimana ketidakpuashati staff terhadap syarikat boleh diluahkan, tapi aku dah tau sebenarnya tujuan disebalik aktiviti ini, akhirnya kita harus sedar siapalah diri kita ini iaitu pekerja biasa sahaja.

Pada belah petang ada aktiviti padang, memang enjoy la gak, kena masukkan tali yang diikat bulat ke dalam baldi, tukang tarik semuanya kena ikat mata, kemudian tarik baldi tue sampai ke garisan penamat dengan arahan orang dibelakang [kapten]. Tujuan aktiviti nie lebih untuk menunjukkan semangat sepasukan. Aktiviti padang nie tamat jam 1800 petang. Bolehlah rehat panjang sikit sebab aktiviti malam mula jam 2030.
Apa yang aku rasa kurang menarik disini ialah masakannya. Makan dekat resort nie, dari pagi sampai ke malam sama sahaja masakannya.
Tapi bedal je lah, kang lapar pulak. Hahaha.

Gambar diatas nie dari kanan Qaiyum, Aku, Abang Mail ngan Usnizan. Baru lepas makan malam masa nie, perut semua kenyang, so lepak tepi kolam sambil borak2 yang tak berfaedah tapi bukan mengutuk la erk!! hahaha. Waktu malam sini memang best, sejuk je, nyamuk pun tarak, selesa betul tidur, sampai nak bangun pun liat.

Gambar yang penuh nostalgia, walaupun kursus ini hanya 2 hari sahaja, tetapi ia berakhir dengan penuh bermakna untuk menjadikan seseorang itu lebih berkeyakinan dan meluahkan sebarang permasalahan, Stress dan sebagainya dengan cara yang betul supaya segala bebanan didalam diri yang dikumpul dapat diselesaikan sebaiknya. Kursus ini berakhir jam 1230, dan bergerak pulang ke SMART jam 1300.

No comments:

Post a Comment