Sunday, October 25, 2009

Perisitiwa Sejadah berdiri tegak


Masyarakat Islam melayu baru2 digemparkan dengan beberapa perisitiwa Sejadah Berdiri Tegak, pada mulanya mungkin ada yang percaya tetapi apabila tujuh kejadian berlaku perkara yang sama dalam tempoh 3minggu, ia sudah jadi satu perkara yang cuba mempermainkan masyarakat melayu yang rendah mentalnya sekaligus membuatkan seseorang itu boleh terpesong akidahnya.

Bagi saya, perkara yang sebenarnya kita tak tau, jadi tak perlu dipikirkan,yang ptt kita pikirkan sejadah pun solat, kita nie bila lagi, solat pun main2, renung diri lagi penting dari pikir benda yang kita sendiri tak tahu kesahihannya.


Kronologi Peristiwa Sejadah Berdiri Tegak

14 September = Di Pasir Mas Kelantan, sehelai sejadah ditemui duduk antara 2 sujud dirumah sharifah Nor Syed Agil.

2 Oktober = Di Bukit Mertajam, Pulau Pinang Sehelai Sejadah berupa wanita dalam keadaan duduk antara 2 sujud dirumah Mohammad Shuhaimi Md Illias,26 dan Isterinya, Zainab Ramli,26 di Taman Haji Mohd Amin.

20 Oktober = Di Pasir Mas, Kelantan 36 helai Sejadah ditemui berdiri tegak di Surau Sekolah Kebangsaan Tok Sangkut, Repek

21 Oktober = Di Kota Bharu Kelantan, 9 helai sejadah dilihat dalam keadaan solat jemaah dengan keadaan duduk antara 2 sujud di Madrasah Kg Gual Pasung Hantu, rantau panjang.

21 Oktober = Di Kota Bharu Kelantan, 24 helai sejadah dilihat dalam keadaan solat berjemaah diMaahad Ar- Rahman kenali, di kubang kerian & Di sekolah kebangsaan (SK) Mulong 2 serta Pejabat Yayasan Islam Kelantan.

21 Oktober = Di Alor Setar, Kedah dilihat 3 helai sejadah sedang duduk antara 2 sujud diruang solat lelaki surau Al-Rahmaniah, Kg Teluk Yan.

21 Oktober = Di Bukit Mertajam, Pulau Pinang, 4 helai sejadah duduk antara 2 sujud di dakwa berada dalam keadaan sedang bersolat, di surau tanah liat, Kg Tanah Liat.

No comments:

Post a Comment